מחשוב ענן חכם: המפתח למהירות עבודה של אינטגרטורים ושל לקוחות קצה

smart cloud-min

בעידן שבו החומרה והשרתים ישבו בתוך אתרי הארגונים והחברות, הקמה של שרתים חדשים או שדרוג שרתים קיימים היוו את אחת ממטלות ה-IT הקשות ביותר.

 

כדי לעשות זאת, ארגון ה-IT היה נדרש לעיתים קרובות לתיאום הדממה מוחלטת של המערכת עד לסיום הביצוע והבדיקות.

הדממה כזו גבתה מחירים שונים: זמן השבתה של יכולת העבודה בחברה, זמן עבודה של האינטגרטורים החיצוניים או הפנימיים והוספת שעות עבודה יקרות עקב עבודה מחוץ לשעות הפעילות השגרתיות, שיצרו עלות כספית בלתי מבוטלת ללקוח ה-IT. הקמה של שרתים וסביבות חדשות הייתה כרוכה בעלויות חד פעמיות גבוהות של רכישת חומרה ורישוי שהפכו להשקעה, בזמני המתנה ארוכים לאספקת הרכיבים ובזמני עבודה ארוכים להתקנתם.

 

כיום, בימים של מחשוב ענן, התשתית הטכנולוגית מאפשרת לאינטגרטורים להציע ללקוחותיהם משאבי מחשוב מבוססי ענן בלחיצת כפתור וללא השקעות גדולות.  הקמת שרתים מתבצעת בתוך דקות בודדות בניגוד לימים ושבועות במודל הישן. זאת, כמובן כשמדובר בסביבת ענן איכותית ואוטומטית כגון Y-tech Cloud.
 

מהירות עבודה כתוצאה מאוטומציה

בעולם תחרותי למהירות הפעולה והתגובה יש חשיבות גבוהה. אבן היסוד של התשתית החדשה היא מערכת וירטואליזציה, שדורשת רק הפעלה של קובץ התקנה, כנקודת מוצא לשלבים הבאים. שילוב של מערכת וירטואליזציה איכותית עם מערכת אוטומציה שמבצעת פעולות על גביה לפי תסריטים קבועים מראש, מעניק לנו יכולת מהירה להקים שירותים חדשים וכן לזרז ולפשט מאד תהליכי IT.

אינטגרטור שנהנה מפלטפורמת Y-tech ICT for Integrators יכול להקים שרת חדש עבור לקוח הקצה שלו בתוך מספר דקות בודדות, בהתאם לסוג השרת. מעבר לכך, ניתן למעשה באותה פעולה להקים כמה שרתים במקביל וכך לחסוך זמן רב עוד יותר.

 

הלקוח/שותף מצויד מראש בהקצאה מספיקה של משאבי IT, הקצאה אותה הוא רוכש בפלטפורמה בהתאם לצרכיו ויכול להרחיבה בכל עת בכפוף למודל השירות בו הוא בחר. במודל Pay as you go הוא יכול לנהל את ההקצאות באופן עצמאי בכל עת ישירות מממשק הניהול. יתרונות אלה  תורמים להגברה משמעותית של מהירות תהליכי ה-IT של האינטגרטור ושל לקוח הקצה.

 

מהירות המושגת על ידי חיבור אוטומטי 

עם סיום הכנת השרתים החדשים עבור לקוח הקצה הם מתחברים באופן אוטומטי לרשת ה-Data Center, מקבלים כתובת IP באופן אוטומטי, ולמעשה כבר מחוברים לרשת האינטרנט לפי מדיניות אבטחה ורוחב פס שהלקוח/אינטגרטור בעצמו יכול לקבוע ולנהל.  גם האבטחה העוטפת את השרתים כבר נמצאת במקום והם מתחברים, שוב, באופן אוטומטי, למנגנונים כגון ניטור צריכת משאבי CPU, זיכרון, רשת ואחסון ומערך אבטחה רחב הכולל Firewall ו-IDS ברמת שרת. במקביל, קיימת הגנה מאחורי ה-Firewall הראשי של האינטגרטור שנמצא גם מאחורי שכבות האבטחה הכלליות של ה-Data Center.

עיקר העבודה שנותרה לאחר הקמת התשתית הנ"ל (שארכה בממוצע כ-5 דקות) היא לשייך במערכת את הלקוח לסביבת הרשת שלו בתוך הענן של האינטגרטור ולהמשיך להתקנות של אפליקציות בתוך השרתים עפ"י הצורך.

 

בשלב זה ניתן אף לחבר את משרדי הלקוח בקו תקשורת פרטי ישירות לסביבת הענן שלו בתוך הענן של האינטגרטור באמצעות שירותי התקשורת של Y-tech המקושרים באופן ישיר לסביבות הענן. החיבור מתבצע באופן עצמאי ע"י האינטגרטור שמקבל שליטה מלאה על התווך שבין משרדי הלקוח לבין השרתים בענן. החיבור בנוי על גבי תווך פרטי ללא אינטרנט ובכך האינטגרטור מספק ללקוח ביצועים ויכולות אבטחה גבוהות ובמקביל מקבל שליטה מלאה מקצה לקצה על כל הפתרון, כולל יכולת ניטור מלאה.

 

מהירות שנובעת מביצועי מערכת 

מערכת ה-ICT של קבוצת Y-tech ערוכה ליכולות שציינו מבחינת כמות המשאבים ורמת התקשורת ומתרחבת באופן מתמיד במקביל לדרישה מהשטח. Y-tech מציעה מערכות פיזיות עם יכולות מחשוב, עיבוד וזיכרון ברמה הגבוהה ביותר. זאת, בנוסף למערכות אחסון מבוססות SSD שמציעות יכולות פעולות קלט/פלט לשנייה (IOPS) אדירות. החיבור מתבצע באמצעות מערכת תקשורת המבוססות על Fiber 10Gb עם תפוקה רחבה וזמן שיהוי (Latency) מינימלי.

השילוב בין מהירות העבודה שנגזרת מיכולות האוטומציה של המערכת לבין הביצועים הגבוהים של המערכת עצמה, יוצר פתרון מנצח. פתרון זה מביא את הלקוחות והשותפים ליכולות גבוהות של שירותים מהירים, אמינים ואיכותיים ללקוח ופותח בפני האינטגרטור יכולות חדשות והזדמנויות עסקיות אליהן הוא לא היה חשוף עד כה.

 

יוסי בר הוא מהנדס מערכות בכיר בחברת Y-tech ICT, חבר בצוות האחראי על
תשתיות Y-tech ICT ובניית תהליכי אוטומציה.